Paardekooper stapt binnen in de World of Food

Paardekooper stapt binnen in de World of Food

Verpakkingsspecialist levert foodverpakkingen aan smaakmakende horeca ondernemers

logo World of Food

World of Food is het nieuwe, spectaculaire horecatrefpunt van Amsterdam. Een uniek coöperatief foodconcept waar alle smaken van de wereld samenkomen. Circa 25 ondernemers serveren hier de lekkerste gerechten, van Antilliaans tot Thais. Met een groot aantal van deze ondernemers is Paardekooper een bijzondere samenwerking aangegaan.

Joan Simpson, eigenaresse van Surinam Pastry, koopt al jaren naar tevredenheid haar verpakkingen bij de Paardekooper Store Amsterdam. Zij nam het initiatief voor de samenwerking tussen Paardekooper en de World of Food ondernemers. “Ik ben als thuisbakker begonnen voor vrienden en familie. Daarnaast verzorgde ik vaak de catering voor gelegenheden en ik verkocht mijn lekkernijen tijdens events. Mijn Joanverpakkingen kocht ik altijd al bij Paardekooper, maar met de start van mijn bedrijf Surinam Pastry in de Foodcourt ging het om serieuze aantallen.”
De ambitieuze en ondernemende Joan ging het gesprek aan met de verpakkingsleverancier, om te kijken welke mogelijkheden er lagen voor een intensieve samenwerking. Een samenwerking die moest resulteren in een voordeel voor beide partijen. Zij kwam uit bij Nico Alserda, Regiomanager bij Paardekooper. Hij vertelt: “Samen met Joan heb ik het plan verder uitgewerkt. Een aantal ondernemers haalde weleens wat spullen bij ons, maar het is natuurlijk fijn als je van sporadische shoppers vaste klanten kunt maken. Uiteindelijk heb ik de ondernemers persoonlijk bezocht, uiteraard niet met lege handen. Iedereen ontving een goodiebag met daarin onder andere een leuke kortingsbon. Inmiddels zijn meer dan 50% van de ondernemers in de World of Food vaste klant bij Paardekooper. Hier zijn we natuurlijk harstikke blij mee.”

Uitgebreid assortiment foodverpakkingen
Joan is gespecialiseerd in Surinaams gebak, maar om in het thema van de World of Food te blijven verkoopt zij ook gebak uit andere landen. Hiervoor koopt zij onder meer taartdozen en taartkartons bij Paardekooper. “Ik verkoop ook huisgemaakte Surinaamse drankjes,” vervolgt Joan. “Dus de flesjes haal ik ook bij Paardekooper.” “Bij Paardekooper vind je alles wat je aan verpakkingen en disposables in de keuken nodig hebt,” vult Yvette Dorsiel aan. Yvette is een bekend gezicht in Amsterdam Zuidoost. Zij is al sinds 1990 actief in de horeca en zet zich met haar kookkunsten regelmatig in voor goede doelen, zoals Kookprojecten Buurthuizen Amsterdam Zuidoost. Dankzij de World of Food kon zij haar droom om te ondernemen waarmaken. Yvette’s Kitchen is gespecialiseerd in de Caribische keuken. Op de kaart staan exotische gerechten zoals Johnny cake, Kabritoe, Toetoe baijou en moro (rijst met bruine bonen). Yvette vertelt: “Ik kocht in het verleden weleens cateringspullen bij Paardekooper, maar nu koop ik al mijn verpakkingen bij het bedrijf, zoals zakjes, servetten, drie- en twee vaks foamborden en flesjes. Allemaal producten waarmee ik mijn werk kan doen.”

Hetzelfde geldt voor John Zeefal. Onder de noemer John Juniors BBQ maakt hij de lekkerste barbecue gerechten. “De twee vaks bakjes zijn handig voor mij, want ik verkoop vaak friet bij de barbecue gerechten. Daarnaast maak ik gebruik van diverse disposables.”

banner2

De Paardekooper Store als meerwaarde
Ook Brenda Ete koopt al haar verpakkingen bij Paardekooper. Nadat zij samen met haar moeder meerdere keren in de prijzen viel als hobbykok, besloot zij dat het tijd werd voor haar eigen zaak. “Ararat Cuisine serveert producten uit de Armeense keuken,” vertelt Brenda. “Ik vond het best spannend, want je komt niet veel Armeense restaurants tegen. Trekt het mensen aan of schrikt het juist af? Gelukkig maakt onbekend bemind en vallen de gerechten in de smaak. Het gaat hartstikke goed.”
Over de samenwerking met Paardekooper is Brenda erg tevreden. “Ze leveren mooie producten, waaronder zakjes, servetjes, bakjes en bestek. Maar weet je wat ik vooral prettig vind? De uitstraling van de Paardekooper Store. De winkel ziet er keurig netjes uit en je vindt gemakkelijk de spullen die je nodig
hebt. Het horecabestaan is ontzettend leuk, maar wel druk. Je hebt maar één dag in de week ‘vrij’ om portretinkopen te doen. Dan is het prettig dat je binnen no time weer buiten staat met alle spullen die je nodig hebt. Dat vind ik een absolute meerwaarde.”
Humphrey Graves sluit zich hierbij aan. Hij is samen met Eric Seedorf eigenaar van Supu. “Wij houden van simpel en topkwaliteit. Simpel in de zin van laagdrempelig en toegankelijk en topkwaliteit als het gaat om onze soepen. Bezoekers voelen zich welkom bij ons en worden getrakteerd op culinaire hoogstandjes uit diverse keukens. Hetzelfde ervaar ik bij Paardekooper. Ik kan gemakkelijk mijn weg vinden in de winkel en de producten zijn van topkwaliteit. Ze hebben een zeer breed assortiment, dat perfect aansluit op onze keuken. Voor onze soepen nemen we voornamelijk foambekers af. De bekers zijn stevig, magnetronbestendig en handig om mee te nemen. Kortom, ideaal voor ons product.”

Optimale presentatie
Het maakt Paardekooper tot de ideale samenwerkingspartner voor Humphrey, maar er is meer. Hij vervolgt: “Ik ben een creatief persoon en bij Paardekooper kan ik echt mijn ei kwijt. Al die mooie tasjes en bakjes dagen mij uit om een mooie presentatie neer te zetten.” Ook Nadine, eigenaresse van Stick-up Indoofood, hecht veel waarde aan een mooie presentatie. “We serveren en cateren typische Indische gerechten, zoals Saté en Rendang. De bamboe bootjes van Paardekooper passen uitstekend bij onze cultuur en dus bij ons product.”
Behalve verpakkingen en disposables levert Paardekooper ook verschillende hygiëne- en schoonmaakartikelen. Joan vertelt: “Sinds kort heeft Paardekooper hiervoor een nieuwe lijn: Qleaniq. Harstikke handig, want nu hoef ik hiervoor niet nog eens apart naar een andere winkel. Ik ben erg blij met de samenwerking met Paardekooper. Ik ben niet voor niets al zo lang klant.”

banner3

Bedrukte verpakkingen
De horeca ondernemers nemen standaard artikelen af bij Paardekooper. De doorgaans neutrale kleuren passen volgens de ondernemers in ieder horecaconcept. Toch zijn verschillende ondernemers geïnspireerd door de mogelijkheden van (naam)bedrukte verpakkingen. Eén van de specialiteiten van Paardekooper. In de Paardekooper Stores kunnen klanten eenvoudig hun naambedrukte verpakkingen bestellen. En wie een unieke, eigen verpakking wil laten maken is eveneens bij Paardekooper aan het juiste adres. Onder de noemer WrappIDup ontwerpt en ontwikkelt het bedrijf maatwerk verpakkingsoplossingen die bijdragen aan merkpositionering en – beleving.
“Een verpakking in je eigen huisstijl is natuurlijk hartstikke gaaf,” stelt Yvette. “We zijn echter pas net begonnen met het concept van de World of Food, dus eerst maar even afwachten hoe het gaat.” Ook Nico merkt, dat er onder de ondernemers veel interesse is voor bedrukte verpakkingen. “Op dit moment bekijken we met een ondernemer de mogelijkheden voor bedrukte soepbekers. We zijn erg trots op de samenwerking met de ondernemers in de World of Food. Het is natuurlijk geweldig dat wij via de producten die wij verkopen, ook een stukje beleving mogen toevoegen aan dit geweldige foodconcept.”

Over Paardekooper
Paardekooper (onderdeel PACOMBI GROUP) is als sinds 1919 actief in de internationale verpakkingsmarkt. Het bedrijf biedt een compleet assortiment verpakkingen, disposables en verbruiksartikelen voor zowel food als non food producten en industriële artikelen.