De Man Met Stijl: Uitpakken wordt nog leuker, dankzij Paardekooper

werkelijk beeldDe Man Met Stijl is dé online speciaalzaak voor mannen die zich goed willen verzorgen en er goed uit willen zien. Het aanbod varieert van kleding, schoenen, verzorgingsproducten, accessoires en wijnen. Daarnaast biedt De Man Met Stijl leuke cadeaupakketten. Voor deze cadeaupakketten was eigenaar Joy Alleblas op zoek naar een onderscheidende verpakking en hij kwam uit bij Paardekooper.  

Joy vertelt: “Ik verkoop stijlvolle producten voor mannen en daarbij hoort natuurlijk een stijlvolle verpakking. Behalve dat mannen hun complete outfit via de website kunnen samenstellen, lever ik ook cadeaupakketten. Ideaal als verjaardagscadeau of bijvoorbeeld voor speciale gelegenheden, zoals Vaderdag of een jubileum. Er zijn talloze combinaties mogelijk, vol met leuke hebbedingetjes voor de moderne man. De pakketten bestaan bijvoorbeeld uit een fles wijn of speciaalbier, gecombineerd met een magazine voor mannen. De vraag was hoe ik deze producten optimaal kon verpakken en verzenden.”

Blije klanten
“Het antwoord op die vraag was snel gevonden,” vertelt Jolanda Serraarens, Marketeer bij Paardekooper. “We hebben bij Paardekooper een groot assortiment geschenkverpakkingen. We hebben gezocht naar een verpakkingsoplossing die qua stijl en mogelijkheden aansluit op de wensen van de klant. Al snel kwamen we uit op een wijndoos, waarvan we verschillende luxe varianten in ons assortiment hebben. Maar met alleen een wijndoos waren we er nog niet. Bij Paardekooper hechten we veel waarde aan mooi opgemaakte cadeaus. Hoe meer uitpakmomenten je hebt, hoe blijer de ontvanger wordt. De wijndoos wordt afgesloten met een persoonlijk etiket van De Man Met Stijl en voorzien van een sierlijk lint. Op deze manier creëren we een maximale uitpakbeleving bij de ontvanger. Een opvallende verpakking is één, maar mooi inpakken is vaak nog een kunst op zich. Daarom geven we ook zogenaamde inpakworkshops, zodat de verpakking maximaal tot zijn recht komt.”

werkelijk beeld2Stijlvol verpakt
“Uitpakken wordt nog leuker met Paardekooper,” vervolgt Joy. “Voor de cadeaupakketten maak ik gebruik van de 1-, 2- en 3-vaks wijnflesdoos – afhankelijk van de samenstelling van het pakket – in de neutrale kleuren donkerblauw en cognac. De holle ruimtes worden opgevuld met luxe SizzlePak. Dit staat niet alleen sjiek, het SizzlePak beschermt tevens de producten tijdens verzending. De stijlvolle verpakking is al een cadeautje op zich. Hiermee kan ik zeker aankomen bij mijn klanten. Niet alleen mijn producten, ook de verpakkingen zijn hettoonbeeld voor mannen met stijl.”

Vaderdag editie
“Paardekooper heeft zich in dit traject echt bewezen als meedenkend partner,” aldus Joy. “Ze initiëren zelf leuke ideeën. Zo hebben we uiteindelijk ook samengewerkt aan een speciale Vaderdag editie. Een net iets andere kleur doos met een speciaal Vaderdagetiket. En ook in de toekomst kan ik rekenen op de service van Paardekooper. De Man Met Stijl richt zich nu nog voornamelijk op B2C, maar ik denk eraan om in de toekomst de cadeaupakketten aan te bieden aan de zakelijk markt. Ik stel de pakketten samen en Paardekooper voorziet in een passende verpakkingsoplossing. Bijvoorbeeld door het toevoegen van een ander etiket, met daarop de naam van het bedrijf of een leuke sleeve met een persoonlijke boodschap. De samenwerking werkt hier duidelijk twee kanten op.”