De Biltstraat Ondernemersvereniging: Opvallen tijdens de Tour de France

StapeensafVorig jaar ging Paardekooper de samenwerking aan met Winkeliersvereniging Zadelstraat in Utrecht. Sinds begin dit jaar mogen we nog een Utrechtse winkelstraat tot onze klantenkring rekenen, namelijk de Biltstraat. De komst van de Tour de France door Utrecht ziet de De Biltstraat Ondernemersvereniging (BOV) als een mooie kans om de Biltstraat op de kaart te zetten. “De verpakking is hiervoor hét geschikte promotiemiddel,” aldus Robin Lont, bestuurslid van de BOV.

Verschillende ondernemers in de Biltstraat kopen hun verpakkingen bij Paardekooper. Toen het idee werd geboren om gezamenlijk op te trekken om de Biltstraat tijdens de Tour de France te promoten kwam men al snel uit bij een verpakking als promotiemiddel. Lont vertelt: “Als ondernemersvereniging zijn we vorig jaar een campagne gestart met als motto ‘Stap eens af op de Biltstraat’. De betekenis hiervan is tweeledig. Mensen kunnen letterlijk op de Biltstraat afstappen om hier te winkelen of te eten en drinken. Daarnaast komen er dagelijks veel fietsers door onze straat. We nodigen deze mensen uit om eens van hun fiets af te stappen, bijvoorbeeld om wat te komen drinken. Met de komst van de Tour de France door Utrecht krijgt ons motto nog meer lading. Hier haken we op in met opvallende verpakkingen als promotiemiddel.”

 

Paardekooper Biltstraat_0077Speciale Tour-verpakkingen
Johan van Straten is als Regio manager van de Paardekooper Store Nieuwegein nauw betrokken bij de ondernemers van de Biltstraat: “Verschillende bedrijven in de Biltstraat nemen al jaren verpakkingen bij ons af. Zodoende ontstond het idee van de gezamenlijke Tour de France verpakkingen. Het idee bestaat uit koekzakken en bedrukte vellen, voorzien van een speciaal Tour-dessin: wit met rode balletjes (de bekende bolletjestrui) en geel (de gele trui) met daarop het motto van de Biltstraat afgebeeld en op de achterzijde de deelnemende bedrijven.”

Inzicht in behoeften
“Doordat Johan verpakkingen levert aan verschillende bedrijven in de straat, weet hij precies waar men behoefte aan heeft,” vervolgt Lont. “Op basis van deze kennis heeft hij geschikte koekzakken gevonden, die we allemaal kunnen gebruiken voor onze eigen producten. Naast de zakken levert Paardekooper ook bedrukte papieren vellen. Deze worden bijvoorbeeld gebruikt door Bert’s Bierhuis en Wijnhandel Peters voor het verpakken van de bier- en wijnflessen. Andere deelnemers zijn Biologische slagerij Gerrit Takke, Visgilde, Estafette en De keuken van Thijs.”

OpvallenPaardekooper Biltstraat_0001-2
Lont is erg tevreden over het eindresultaat: “Het is heel erg leuk dat verschillende ondernemers in de straat hun producten presenteren in dezelfde verpakking. We krijgen ook veel leuke reacties van klanten. Door gebruik te maken van dezelfde, flitsende verpakkingen creëren we eenheid in de straat en dat valt op. Niemand die ons nog zomaar voorbij fietst.”