Trumpi Breda: Verpakkingen met een verhaal

_SMT3229 (Small) (1)Trumpi Breda is meer dan een tankstation alleen. Je vindt er onder meer een autowascentrum, een shop en een lunchroom. Voor de lunchroom ontwikkelde Paardekooper in samenwerking met theFOODSTORY een compleet nieuw to-go verpakkingsassortiment. Van broodzakjes en snackzakjes tot draagtasjes en servetten.

“Voor deze co-creatie hebben we niet alleen samengewerkt met de eigenaren van Trumpi, maar ook met theFOODSTORY,” vertelt Bart Bertens, verpakkingsadviseur Paardekooper Breda. “theFOODSTORY helpt foodondernemers bij hun groeiambities. Het bedrijf is gespecialiseerd in de ontwikkeling van vooruitstrevende foodconcepten, van (re)branding tot winkelinrichting. Als Paardekooper doen we feitelijk hetzelfde, maar dan meer specifiek gericht op verpakkingen. Voor de nieuwe verpakkingslijn voor de Trumpi lunchroom waren wij verantwoordelijk voor de verpakkingen en theFOODSTORY voor het artwork. Het resultaat: verpakkingen met een verhaal.”

 

Homemade Specials
Het werd het verhaal van de Homemade Specials. Kitty Trumpi licht toe: “Onze producten zijn vers en worden ter plaatse bereid. We werken met veel natuurlijke producten. Dit verhaal moest tot uiting komen in de nieuwe verpakkingslijn. Ons Trumpi logo is rood met grijs. Voor petrol een prima kleurencombinatie, maar voor de lunchroom wilden we toch echt iets anders. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een combinatie van overwegend bruin met zwart. De bruine kraftlook van de verpakkingen geeft precies die authentieke touch waar we naar op zoek waren.”

altAtM-LLVvh0HsMSAvG90a3hVaDj2OFKipCX4QsunSBSJeNieuwe verpakkingsleverancier
“Tot vorig jaar werkten we samen met een vaste leverancier voor onze bakkerijproducten,” vervolgt Kitty Trumpi. “Via deze leverancier bestelden we tevens onze verpakkingen. Maar we wilden weleens wat anders. Meer iets van onszelf. Uiteindelijk kwamen we bij een nieuwe leverancier terecht. We moesten toen ook op zoek naar een verpakkingsleverancier. We kwamen al vaker in de Paardekooper Store voor bijvoorbeeld bordjes, gebaksdozen en cadeaupapier. Uiteindelijk hebben we onze vraag neergelegd bij Bart. Samen met Krystel van theFOODSTORY zijn we toen aan de slag gegaan met een eigen verpakkingslijn, met als resultaat de Homemade Specials verpakkingen.”

 

Slimme keuzes
“Bart heeft ons goed geadviseerd in de keuze voor de verpakkingen. In het verleden hadden we bijvoorbeeld wel acht verschillende formaten zakjes. Bart heeft dit aantal terug weten te brengen naar vier. Het blijkt achteraf helemaal niet nodig om voor elk specifieke product een apart zakje te hebben. In plaats van een apart zakje voor één broodje en een apart zakje voor twee broodjes, gebruiken we hiervoor nu één en hetzelfde zakje. Hierbij is uiteraard rekening gehouden met een optimale presentatie van de producten. Ik ben niet alleen heel erg tevreden over het voortraject, maar ook over de huidige gang van zaken. Deze manier van werken is voor ons nieuw. We hebben nu ineens te maken met levertijden in verband met de maatwerk verpakkingen. Gelukkig is daar Bart om ons scherp te houden, waardoor we altijd op tijd zijn met bestellen. Ik ben dan ook vol lof over de samenwerking.”