ICI PARIS XL: De verpakking als onderdeel van de merkbeleving

ICI PARIS XL: De verpakking als onderdeel van de merkbeleving

Sinds 2014 levert Paardekooper diverse geschenkverpakkingen, zoals cadeaupapier, lintjes en geschenkdoosjes, aan ICI PARIS XL Benelux. Het merk wil luxe beautyproducten toegankelijk maken voor een breed publiek. Beautyproducten zijn volgens Danielle Elias, Marketing Manager ICI PARIS XL Nederland, het perfecte cadeau. “Alles draait om het verwennen van jezelf of iemand anders. Een mooie verpakking versterkt het gevoel van luxe verwennerij. De verpakking is daarom een belangrijk onderdeel van onze merkbeleving.”

ICI PARIS XL telt op dit moment 148 winkels in Nederland en een webshop. “ICI PARIS XL is van origine een Belgisch bedrijf,” vertelt Daniëlle. “ICI PARIS XL zag in mei 1968 het levenslicht toen het echtpaar Brenig een parfumeriewinkel opende in de Brusselse wijk Ixelles. Zij haalden luxe beautyproducten uit Parijs, vandaar de naam ICI PARIS XL. Inmiddels hebben wij vestigingen in de gehele Benelux. Paardekooper levert hier diverse cadeauverpakkingen.”

Een mooi ingepakt cadeau

“Onze producten verdienen een mooie cadeauverpakking,” vervolgt Daniëlle. “Een stijlvolle verpakking versterkt het gevoel van luxe. En wat is er nou leuker dan het krijgen van een mooi ingepakt co-creatie ici parisbeautycadeau?!” Jolanda Serraarens, inpakspecialist bij Paardekooper, is het hier natuurlijk volledig mee eens. Haar credo: “Elk cadeau verdient het om mooi ingepakt te worden. Daarmee maak je iemand oprecht blij.”

Inpakken is vakwerk

Dat inpakken is vaak nog een vak apart. Speciaal voor ICI PARIS XL heeft Paardekooper daarom een inpakmanual gemaakt. Hierin staan diverse inpaktechnieken stap voor stap beschreven. “Sinds kort bieden wij onder de noemer WrappIDup ook instructiefilmpjes aan,” vertelt Jolanda. “ICI PARIS XL was direct enthousiast en wilde een eigen inpakinstructiefilm als onderdeel van het e-learning traject.”

Daniëlle licht toe: “Een mooi cadeau maken is echt vakwerk. Via de inpakfilm kunnen wij de verschillende inpaktechnieken helder overbrengen op onze Beauty Adviseurs. Zeker tijdens piekmomenten is dit ontzettend handig. Dan zetten we extra krachten in. Het is belangrijk dat zij snel ingewerkt worden, zodat zij voldoen aan onze identiteit en richtlijnen. Door middel van de inpakfilm hebben zij de inpaktechnieken binnen no time onder de knie. Daarnaast is de inpakfilm ook een optimale tool om mensen te inspireren en enthousiasmeren. Het is leuk om te zien wat je allemaal met een verpakking kunt doen.”