Co-creatie Sacha: Thinking out of the shoebox

Co-creatie Sacha: Thinking out of the shoebox

‘Dingen lopen soms anders dan je verwacht, maar dat maakt ons werk juist altijd weer zo uitdagend en leuk’ stelt Edouard Pontier (Account Manager Industrie & Productspecialist fulfillment en logistieke verpakkingen) bij Van der Windt. Edouard doelt op de samenwerking met Sacha. ‘De insteek van het contact met Sacha was een verzendverpakking. Uiteindelijk ging de klant met iets heel anders ‘naar huis’.’ 

Een verrassende wending, maar voor Sacha, een internationaal toonaangevend merk voor schoenen, tassen en accessoires, is ‘verrassen’ dagelijkse kost. Onder de slogan ‘Not for Basics’ weet Sacha haar klanten telkens te verrassen met unieke, eigen schoenencollecties. Hetzelfde geldt voor Van der Windt. Wij bedenken unieke verpakkingsconcepten, waarmee ook wij onze klanten telkens weer weten te verrassen.

Presentatiemiddel

In maart van dit jaar lanceerde Sacha een compleet eigen ontworpen sneakercollectie onder de naam Est.1909. De naam verwijst naar het jaartal waarin het merk zijn oorsprong vindt. Voor deze sneakerlijn was Sacha op zoek naar een opvallend presentatiemiddel. Anouk Nelissen, Marketing Manager bij Sacha, vertelt: ´Tijdens de Webwinkel Vakdagen kwam ik in contact met Van der Windt. Daarop volgde een afspraak. Het bedrijf presenteerde verschillende mooie verpakkingsoplossingen, van cadeau- tot verzendverpakkingen. Ik was op dat moment op zoek naar een passende oplossing voor de presentatie van ons nieuwe sneakerthema. Dan denk je misschien niet direct aan een verpakkingsleverancier, maar nadat ik mijn idee had voorgelegd, kwam Van der Windt supersnel met een oplossing.’ co-creatie-sacha-thinking-out-of-the-shoebox

Snelheid en kwaliteit   

‘Ik werd uitgenodigd in de showroom, zodat ik verschillende alternatieven kon beoordelen. Onder andere gelet op prijs, kwaliteit en materiaalsoort. Ze hadden zelfs een aantal dummy’s gemaakt. Dat zie je ook niet overal. We werken met veel partijen samen, maar de snelheid waarmee Van der Windt acteert is echt uitzonderlijk. En dat zonder in te leveren op kwaliteit.’

Out of the box denken

‘We hebben uiteindelijk twee formaten presentatieblokken geleverd, met daarop het logo en de naam van de nieuwe sneakercollectie gedrukt,’ vervolgt Edouard. ‘Daarnaast hebben we full color bedrukte showcards geleverd. We pretenderen altijd dat de verpakking bijdraagt aan de optimale presentatie van producten, maar in dit geval gaat dit letterlijk op. We hebben de verpakking op deze manier nog niet eerder gebruikt, maar we zien wel dat onze producten voor steeds meer (commerciële) toepassingen worden ingezet, waarbij het niet direct om verpakken draait. Deze uitdaging gaan we graag met onze opdrachtgevers aan.’

Complimenten

In maart vond de officiële lancering plaats van de nieuwe sneakerslijn. Anouk: ‘We kregen veel leuke reacties. De nadruk lag natuurlijk op onze schoenen, maar we kregen ook veel complimenten over de totale presentatie. Ik kan niet anders zeggen, dan dat ik zeer tevreden ben over de samenwerking en het eindresultaat.’