Co-Creatie De Noordzee: Net als vroeger, leven als een vis in het water

Co-Creatie De Noordzee: Net als vroeger, leven als een vis in het water

In de Dekamarkt Superstore in Beverwijk is sinds september 2015 viswinkel ´De Noordzee´ gevestigd. Eigenaren Sebastiaan Frelink en zijn vriendin Putu Mardiani varen een duidelijk koers met hun nieuwe winkel. “Wij willen eerlijke, verse vis verkopen, net als vroeger,” stelt Sebastiaan. “Die kwaliteit van co-creatie noordzeevroeger willen wij uitstralen. Hierbij hoort natuurlijk een traditionele verpakking, maar dan wel gemaakt volgens de moderne stand der techniek.”

Sebastiaan doelt hiermee o.a. op het Alpamer verpakkingssysteem, dat speciaal is ontwikkeld voor het verpakken van verse vis. Johan van Straten, Regiomanager bij Paardekooper, licht toe: “Wij stonden vorig jaar samen met onze partner Mokrupak op de Visbeurs in Spakenburg. Hier kwamen wij in contact met Sebastiaan. Wij leveren diverse visverpakkingen, waaronder Fresh Seafood viszakken, visvellen, en draagtassen. Via Mokrupak leveren wij het Alpamer verpakkingssysteem in combinatie met een speciale buisfolie. Sebastiaan was erg geïnteresseerd in de verpakkingsmachine. Samen met Jacques van Bezouwen hebben we dit traject opgepakt.”

Alpamer verpakkingssysteem

“Met het Alpamer verpakkingssysteem wordt vis eenvoudig, snel en hygiënisch verpakt,” vertelt Jacques. “De verpakking is bovendien isolerend, reukloos en lekvrij, wat zeker in het geval van vis erg belangrijk is. Daarnaast zijn de verpakkingen altijd precies op maat, waardoor er nooit sprake is van oververpakking. Verschillende professionele vishandels maken gebruik van de sealing oplossing. Van een professional mag je immers kwaliteit verwachten. En dat is precies wat De Noordzee haar klanten wil meegeven.”

Kwaliteit

“We kennen allemaal de schandalen in de visserij,” stelt Sebastiaan teleurgesteld. “Pangasius werd verkocht als tongfileco-creatie noordzee 3t of kabeljauw en over de aanwezigheid van hormonen en andere troep maar te zwijgen. Daar ben ik echt op tegen. Voor mij geen prutvis, maar kwaliteitsvis, met oog op duurzaamheid, goede vangstmethodes en natuurlijk een heerlijke smaak. Bij het zien van de Alpamer was ik meteen verkocht. Geen gepruts met lekkende papiertjes en dankzij het isolerend vermogen, blijven de producten tot twee uur buiten de koelkast vers.”

Bedrukte visverpakking

“De folie is voorzien van onze huisstijl,” vervolgt Sebastiaan. “Paardekooper levert vrijwel alle visverpakkingen. Naast de diverse neutrale disposable bakjes, leveren zij ook bedrukte papieren zakken en hemddraagtasjes. Het ontwerp was reeds bepaald en Paardekooper heeft ons geadviseerd over de drukmogelijkheden en materialen. Ze hebben verschillende voorbeelden laten zien, zodat ik goed de kwaliteit kon beoordelen. Dat is prettig. De verpakking is mede bepalend voor je imago. Ons logo in combinatie met de verpakking heeft iets authentieks. Dat is precies waar wij als viswinkel voor staan.”

Cadeautjeco-creatie noordzee 4

Sebastiaan ziet zijn verse visproducten als een cadeau: “Ik geef de consument iets lekkers mee, daar hoort toch gewoon een mooie verpakking omheen? Het is net alsof je een cadeau uitpakt: de
verwachtingen zijn hoog. Die hoge verwachtingen wil ik waarmaken. Dat hebben ze bij Paardekooper goed begrepen.”

Partnership

“Samen met Johan zijn wij meerdere malen bij de klant op bezoek geweest,” besluit Jacques. “Wij als expert op het gebied van het systeem en Paardekooper als specialist voor de verpakkingen. Wij zijn zelf ook klant bij Paardekooper en het is mooi om te zien waar een partnership toe kan leiden.”